neděle 1. června 2014

Tvarohové knedlíky s jahodami

Ve čtvrtek mi začaly prázdniny, poslední v životě. K prázdninám podle mě patří jahody a taky třešně, které si dojedete natrhat do košíku na kole. Z jahod dělám skvělou marmeládu, koktejl anebo právě knedlíky. Osvědčený recept se vám ale bude hodit na jakékoliv ovoce, třeba meruňky, borůvky a nebo švestky. Já připravuji knedlíky tvarohové, jsou lehké a hezky hrajou s ovocem, k létu prostě sedí. 



Ingredience:


500 g měkkého tvarohu (nejlépe toho v kostce)
250 - 280 g polohrubé mouky (ráda nahrazuji špaldovou) + extra mouku na balení jahod do těsta
2 žloutky

20 malých jahod

tvaroh na strouhání
máslo
cukr moučka
zakysaná smetana - volitelně



Postup:


1. Měkký tvaroh, žloutky a mouku zpracujeme nejdříve vařečkou, a potom rukama v jemné těsto. Těsto se poměrně dost lepí, nepřidáváme ale příliš mouky, protože jí použijeme dost ještě až budeme do těsta balit jahody.

2. Těsto rozdělíme na 20 kousků - buď vyválíme na plát a rozkrájíme na 20 čtverců, nebo uděláme váleček a ten rozkrojíme na 20 částí, potom z každé z nich uděláme placičku, do které zabalíme jahodu.

3. Knedlíky vaříme 10 minut ve vroucí vodě, vyndaváme děrovanou naběračkou, podáváme s cukrem, tvarohem a máslem nebo také se zakysanou smetanou či jahodovým žahourem (rozmačkané jahody s cukrem). 



3 komentáře:

  1. Nádhera! Za měsíc se vracím z pětiměsíčního pobytu v Asii a tento odkaz na tvůj recept jsem poslala mamce jako objednávku, co bych chtěla uvařit, až přijedu domů :)

    OdpovědětVymazat
  2. Sláva, konečně taky někdo nezapomněl, že bychom občas mohli uvařit i dobré klasické české jídlo, za které se nemusíme stydět. Přece jenom, tvarohový knedlíky, to je něco... i když v tom není žádný maso :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za recept! Vyzkoušela jsem to včera s třešněmi a povedly se! Dokonce se mi ani nerozpadly, a to jsem byla velmi překvapená, vzhledem k tomu, že to byl můj vůbec první pokus o knedlíky :D Skvělý blog, těším se na další recepty!

    OdpovědětVymazat