úterý 24. června 2014

Gastronomický rychloprůvodce po Bruselu

Posledních 14 dní bylo hektických, ale vlastně příjemně hektických. M. se stal inženýrem, na to samozřejmě navazovala obrovská radost a s ní spojené oslavy. Já jsem se konečně po dlouhé době rozhodla pořídit nový fotoaparát, přece jen blog si to zaslouží. Sotva jsem domů stihla přinést můj nový nikon D5100, už jsem musela balit kufr do Bruselu, kam jsem mířila na krátkou studijní cestu. 

Stále nevím, co si o Bruselu mám vlastně myslet. Centrum je krásné, některé cihlové domy připomínají Kodaň, jiná místa zase Paříž. Střed města je malebný, ale opravdu maličkatý a projdete ho za jeden večer. Okouzlily mě krásné parky, budovy evropských institucí jsou velké, chladné a anonymní, to ale prostě k stavbám tohoto významu podle mého patří. Sotva vyjdete z centra, potkáte na zvláštních místech ošklivé budovy, které celý dojem trochu kazí. Nic z toho ale nemění na atmosféře města, obyvatelé jezdí na kole a jsou moc milí. V době mé návštěvy Belgičané zrovna vyhráli zápas mistrovství svět ve fotbale nad Alžírskem a v Bruselu probíhaly velké oslavy. Takže ve zkratce, Brusel může těžko konkurovat nejkrásnějším městům světa, za to má ale ducha, skvělou atmosféru a já jsem si to tam moc oblíbila.




Určitě je to zjednodušený pohled na belgickou gastronomii, až ale pojedete do Belgie nenechejte si ujít:

1. vafle


Gastronomická ikona Belgie, ty tradiční jsou jen s cukrem, na fotce turistická úprava, kterou potkáte v zásadě na každém rohu a koupíte jí většinou za 1 euro. Pokud chcete zažít luxusnější zážitek, zajděte si do Galerie Saint Hubert, do kavárny Mokafe a objednejte si tradiční mikádo – s vanilkovou zmrzlinou a čokoládou.



2. pivo


Pivo, symbol Belgie. Já jsem v zásadě pivní laik, obvykle piji a mám moc ráda víno, v Bruselu jsem si oblíbila to tradiční, třešňové.

3. hranolky


Jí se snad ke všemu. Na náměstíčku place Jourdan najdete stánek Maison Antoine, kde prý připravují dokonce ty nejlepší na celém světě, dvakrát fritované a servírované v tradičním kornoutu. Já jsem byla ale po celém dni návštěv evropských institucí natolik znavená, že jsem pořídila první hranolky, na které jsem narazila v centru a na ty údajně nejlepší na světě jsem se nakonec vykašlala. Moje příští návštěva se bez nich ale určitě neobejde.



4. mušle


Obvykle připravované na pivu či vínu, můj odpor k mořským plodům znáte, takže jsem vynechala. Tak jako tak sezóna mušlí probíhá pouze v chladných zimních měsících, tedy cca. od října do března a v červnu je správný konzument nedá do pusy. V teplých měsících od května do září se totiž mušle v Evropě rozmnožují a mimo to, že jsou méně chutné, je fér je ve vegetačním období nechat žít. K mušlím jsou samozřejmě tradiční přílohou hranolky.

5. čokoláda


Na prodejnu čokolády v centru města natrefíte tak po každých 50 metrech chůze. Některé jsou vážně nádherné a připomínají spíše prodejnu šperků než čokolády. Rozdíl je v kvalitě i ceně. U mě boduje trio značek Neuhaus, Godiva a z těch levnějších i Leonidas. Až pojedete do Belgie, jsem si jistá, že domů se bez krabičky pralinek nevrátíte.




2 komentáře:

  1. Já bych asi nechala všechny peníze v pralinkárně a zajedla to jednou vaflí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten obrázek vaflí mě dovádí k šílenství. Já se k nim dostat tak je sním všechny. :D

    OdpovědětVymazat