pondělí 28. dubna 2014

Vafle s žitnou moukou

Povím Vám, co jsem dělala o víkendu. Strávili jsme dva dny na jihu Čech u mých rodičů, kterým jsme slíbili pohlídat psa. Mělo pršet, ale nakonec bylo krásně a já měla pocit skoro jako v létě. Učila jsem se do školy (moc mi to při hezkém počasí nejde, když prší, jsem mnohem produktivnější), vyrazili jsme na vyjížďku na kole, koupili si nanuka a nakonec upekli buřta v lese.  A potom jsem objevila náš zapomenutý toastovač, co na něm ale je nejlepší - funguje zároveň i jako vaflovač! Sesbírala jsem, co jsem našla v lednici a špajzu a udělala perfektní nedělní vafle. Tyhle snídaně, co vyrobíte ze zásob, jsou stejně nejlepší. Vajíčka od slepice, co chová soused, mléko donesené z místního kravína, maliny z léta v mrazáku, domácí marmeláda a ořechy ještě ve skořápce. Prosím, ať už je zase víkend!



Ingredience na 10 vaflí:


hrneček = objem 200 - 250 ml

2 hrnky hladké a žitné mouky (poměr je na Vás)
1,5 hrnečku mléka
2 malá vejce
2 lžičky kypřícího prášku
2 lžíce oleje
špetka soli
cukr nebo med na oslazení těsta - volitelné, nemusí být

na podávání - čerstvé ovoce, tvaroh, javorový sirup, džem, prostě všechno, co máte rádi


Postup:


1. V míse smícháme tekuté ingredience - mléko, vajíčka a olej. Postupně metličkou zašleháváme mouku s kypřícím práškem a solí. Mělo by vzniknout hustší těsto.

2. Těsto lijeme naběračkou do vaflovače a pečeme několik minut. Necháme vystydnout po jednom na mřížce.

3. Podáváme podle libosti s tvarohem, džemem, jogurtem, ovocem, čokoládou, ...

Recept s pár obměnami je od kuchařinky, jedné z mých nejoblíbenějších foodblogerek. Má moc hezké fotky a navíc je sympatická, palec nahoru a díky za fajn recept!

3 komentáře:

  1. Děkujiiiii :) Jsem ráda že recept funguje! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vafle jsou super, dala jsem žitnou mouku napůl s hladkou, musí se upéct do zlatohněda aby byly křupavé a potom hned sníst :-), díky za recept

    OdpovědětVymazat
  3. Na fotografiích to vypadá úžasně, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat