čtvrtek 17. dubna 2014

Thajské nudle z Café Buddha

Náš kamarád Štěpán je majitelem dnes už dvou thajských restaurací Café Buddha a rozhodl se thajskou kuchyni vařit pořádně a poctivě. Zaměstnává thajské kuchařky, všechno nakupuje čerstvé, vyrábí si své vlastní omáčky a taky kari pasty, nepoužívá prefabrikáty a na jeho jídle je to podle mě poznat. Já mám thajskou kuchyni moc ráda, tak jsem ho uprosila, aby mě naučil, jak správně připravit pravé thajské nudle, a jak si vyrobit svou vlastní kari pastu. Jednoho odpoledne mě vzal přímo do kuchyně, připravili jsme spolu červenou kari pastu, kterou teď mám v lednici, protože tam vydrží asi měsíc. Jeho šéfkuchařka Ratan Phomprasit mi zase ukázala, jak správně pracovat s nudlema. A já jsem byla nadšená! V jeho restauraci na Národce se chystá na léto otevřít bar na střeše, ze kterého je vidět opravdu na celou Prahu, z jedné strany Hrad, z druhé zase Národní muzeum a Žižkovský vysílač. Krása! Já tímto Štěpánovi přeju, aby se mu dařilo a neztrácel energii a elán, kterého má zdá se prozatím dost. Lidi, kteří se rozhodnou dělat svou práci opravdu s láskou a poctivě ať to stojí, co to stojí, moc obdivuju a jsou pro mě inspirací.

V Café Buddha mimo thajské kuchyně připravují taky sushi, jelikož ale nepozřu syrovou rybu, sushi mě nechává chladnou, i když se o něm proslýchá, že je jedno z nejlepších v Praze. Co ale obdivuju mnohem víc je, že Štěpán ve své restauraci pořádá i kurzy vaření právě sushi a thajské kuchyně. Takže já se tam určitě brzy chystám.


Nudle Café Buddha



Ingredience na 2 porce:


široké rýžové nudle 10 mm 1/2 balíčku
2 vajíčka
2 lžíce slunečnicového oleje
2 stroužky česneku - posekané
chilli podle libosti
tygří krevety asi 10 ks
kuřecí maso 160g

Na dochucení:


2 lžíce tmavé sladké sojové omáčky
2 lžíce sojové omáčky
100 - 150 ml zeleninového vývaru
10 g hnědého cukru
rybí omáčka

Zelenina - množství podle chuti:


ploché fazolky
mrkev nakrájená na julliene
pórek nakrájený na drobné nudličky
čínské zelí
sojové výhonky
thajská bazalka


Postup:


1. Nejprve si namočte rýžové nudle na 20 minut do vlažné vody, poté je přeceďte.

2. Do rozpáleného woku nalijte olej, přidejte posekaný česnek, kuřecí maso na kostičky, krevety, chilli a vajíčka. Vše dobře míchejte, maso nechte lehce zatáhnout, poté přidejte nudle a zalijte vývarem a sojovou omáčkou.

3. Nudle nechte ve vývaru změknout, krevety mezitím krásně zrůžoví a vývar se částečně odpaří. Jakmile jsou nudle správně měkké, dochuťte vše hnědým cukrem a rybí omáčkou, až poté přidejte zeleninu a nakonec thajskou bazalku. Množství zeleniny záleží na Vašich preferencích a chutích. Nudle na konec můžete ozdobit ještě chilli a sojovými výhonky. Polovinu krevet můžete také blanšírovat ve vodě a naaranžovat je navrch.




Štěpánův tip:


Všechny thajské ingredience jako je galangan, thajská bazalka, citronová tráva a další můžete koupit například ve Zlatnické ulici kousek od Café Imperiál, je tam vietnamská večerka, která nabízí vše potřebné. A pokud Vám prostě něco bude chybět, zajděte si přímo do restaurace za Štěpánem, rád Vám vše zařídí.

O recept na domácí červenou kari pastu se s Vámi podělím zase někdy příště...



2 komentáře:

  1. Moc hezky se čte o někom, kdo dělá svoji práci s láskou a navíc se ještě jedná o čerstvé voňavé jídlo :) A jinak nudle vypadají bezvadně, je tam pěkně zeleninky, paráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den. To je zajimavý recept, a jelikož jsem thajka tak mě to překvapuje. Ano, někdy ten recept zkusím. A dejte tam prosím další thajské recepty.

    OdpovědětVymazat