pondělí 26. srpna 2013

Nektarinkový koláč z jogurtového těsta

Jednoduchý nedělní moučník k odpolední kávě, perfektní když chvátáte nebo jste pekař začátečník. Jogurtové těsto je notorické známé, kombinace nektarinek s křupavými mandlemi je ale neotřelá a hlavně moc dobrá. Posuďte sami.


Ingredience:


150 g polohrubé mouky (ráda část vyměnuji za špaldovou)
100 g krupicového cukru
1 vejce
2 lžičky prášku do pečiva
4 lžíce rozpouštěného másla
1 sáček vanilkového cukru
špetka soli
250 g bílého jogurtu

4 nektarinky
plátky mandlí


Postup:


1. Nektarinky si pokrájíme na plátky a dáme stranou.

2. Metličkou nebo ručním šlehačem smísíme jogurt, rozpuštěné máslo, vejce, přisypeme mouku s kypřícím práškem, oba cukry a špetku soli. Vytvoříme konzistentní hmotu.

3. Dortovu formu o průměru cca. 25 cm vymažeme máslem nebo vyložíme pečícím papírem, nalijeme do ní těsto, které rovnoměrně rozvrstvíme. Těsto poklademe nektarinkami a posypeme mandlemi.

4. Pečeme na 180° C asi 20 až 30 minut. Podávat můžeme se zakysanou smetanou.


Porcelán, textil a příbory na focení laskavě zapůjčil táborský Krámeček u podloubí. Děkuji moc!

http://www.kramecekupodloubi.cz/



37 komentářů:

  1. Mňamky mňamky.... Nektarinky jsou doma, zásoba jogurtů taky a štrůdl sněden.... vypadá to nadějně :) možná zítra bude okupovat náš stůl toto
    .
    Jinak bezva hrnečky :)

    OdpovědětVymazat
  2. to vypadá úžasně!!!!! a taky jednoduše. možná, že bych to zvládla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle zvládne opravdu každý! Jen do toho a nebát se! :)

      Vymazat
  3. Koláč vypadá úplně rozkošně. :) Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  4. Nektarinky jsem koupila včera, takže mám jasno, co bude zítra na snídani:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla bych u Vás zítra být na snídani! :)

      Vymazat
    2. Já bych zase chtěla ty hrnky! Kde je seženu, prosím?

      Vymazat
    3. Sášo, píšu o nich v článku :) http://www.kramecekupodloubi.cz/

      Vymazat
  5. Milá Terezko! Koláč vypadá úžasně a úžasný bude určitě i na jazyku! Brzy vyzkoušíme!
    Zdraví tým Krámečku a Stylu u podloubí a také děkujeme!!!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, náhodou jsem narazila na tvé stránky ...je to tu úžasné :)
    Koukala jsem na plátěné tašky a jelikož jsem student a šetřím každou korunu tak plátěné tašky jsou super, protože jsou na hodně použití, mám je moc ráda. A ty tvoj ejsou vážně moc originální a pěkné
    S vařrním teprve začínám takže budu zkoušet ty jednodušší recepty a sna se časem odpracuju i k těm težším :)
    Miluju vaření, i když se ne všechno hned podaří jak má a hlavně ne vždy to chtná tak jak má :D... Ale myslím si že v 19 letech to je normální.
    Tka již brzy hurá na tvé recepty :)))
    Jen tak dále, držím palce:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Michaelko, děkuji moc za milý komentář! :) Hlavně vytrvej, začni s jednoduššími recepty a uvidíš, že brzy z Tebe bude zkušená kuchařka :) hezký den. Tereza

      Vymazat
  7. Krásný a jednoduchý koláč, dělala jsem ho přesně podle tohoto receptu, ale přijde mi moc sladký. Příště dám holt cukru méně :)

    OdpovědětVymazat
  8. Kolac jsem delala a je vyborny, jen jsem pridala spetku skorice, skorici totiz miluju uplne ve vsem.
    Rychle a vyborne :)

    OdpovědětVymazat
  9. Musím Vám poděkovat za vynikající recept, obzvláště to jogurtové těsto (přidal jsem řecký jogurt) je moc chutné, vyzkoušel jsem i s jablky a skořicí, bylo to opět senzační! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Musím Vám poděkovat za vynikající recept, obzvláště to jogurtové těsto je skvělé (přidal jsem řecký jogurt), vyzkoušel jsem i s jablky a skořicí, bylo to opět senzační! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Výborný recept, lehce jsem ho poupravila do bezlepkové varianty a místo nektarinek použila švestky a koláč se moc povedl, díky! Maya

    OdpovědětVymazat
  12. je úplně nejlepší, tak akorát sladký. moc děkuju.

    OdpovědětVymazat
  13. Uplne super recept, testo akorat sladke, fakt 5*

    OdpovědětVymazat
  14. Výborný a jednoduchý koláč, který vypadá a chutná dost luxusně. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Z tvojho blogu som piekla čerešňový koláč (už2krat) a jablkový pie ( tiež dvakrat) veľmi dobré ohlasy naň boli, čiže určite si ich zaradím medzi obľúbene recepty. Žial musím povedať, že tento recept mi osobne až tak nesadol. nebolo to vyslovene zlé, ale druhýkrát by som ho už nepiekla :)

    OdpovědětVymazat
  16. Zkusil jsem a je to naprosto výborný :)

    OdpovědětVymazat
  17. Môj manžel miluje tento koláč. Musím ho robiť aj z dvojitej dávky na plech. Je skvelý a rýchly. A dávam rôzne ovocie.Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, jde to z všelijakého ovoce a je hrozně jednoduchý. Manželovi se nedivím :) T.

      Vymazat
  18. Ahoj Terko, ráda bych se zeptala, jakou konzistenci má mít tento koláč (očekávala bych třeba podobnou bublanině nebo bábovce). Zkoušela jsem tento víkend, pekla jsem 30 minut na 180 °C krásně dozlatova, ale koláč byl vevnitř nedopečený a spíše "blemcavý"/"želatinový"...nevíš, v čem jsem mohla udělat chybu? Postupovala jsem podle Tvého návodu...zapomněla jsem pouze na špetku soli... Předem děkuji za Tvou reakci a pomoc. Hezký den. Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Hezký den Věrko, upřímně řečeno, já už jsem ho dlouho nepekla. Ale mám pocit, že takové hustší, než na bábovku. Napadá mě, jestli jsi nedala moc těch nektarinek? To by potom mohlo být těsto takové hustší. Tereza

      Vymazat
  19. Na recept jsem narazila dnes uplne nahodou, kdyz jsem hledala inspiraci na zuzitkovani nekolika velmi zralych nektarinek, do kterych se nikdo nemel. Vysledek uzasny! Moc Vam dekuji za skvely recept a preji hodne zdaru! :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahojky, ráda bych se zeptala, zda by šly ty 4 lžíce másla nahradit 4 lžícemi oleje? :))

    OdpovědětVymazat