neděle 8. září 2013

Pár postřehů z Foodparade

Foodparade - festival dobrého jídla a pití, mladičký konkurent Prague Food Festivalu, umístěný do prostorů zahrad Trojského zámečku, které jsou pro akci tohoto typu jako stvořené. Ač tohle byl v pořadí třetí ročník, letos jsem prožila svou Foodparade premiéru. O tom, jaké dojmy jsem z festivalu měla, jsem se rozhodla napsat pár řádků...


Můj přístup k letošnímu květnovému Prague Food Festivalu byl poměrně hektický, měla jsem pocit, že musím všechno ochutnat, stihnout, udělat perfektní fotky, napsat si poznámky, od všech přátel získat jejich tipy a hodnocení. K Foodparade jsem se rozhodla přistoupit úplně jinak, nepřejíst se, dorazit až druhý den odpoledne a opravdu v klidu si vše užít, což se povedlo. Vstupenky jsem dostala darem, v ceně vstupenky bylo 20 chefů, které odpovídají 200 korunám. Ceny jídel byly opravdu rozmanité, malý hamburger jste pořídili za 9 chefů, degustační menu u Velvysanectví Velké Británie bylo za 13 chefů, průměrné hlavní jídlo se pohybovalo mezi 8 až 12 chefy, ale třeba restaurace La Truffe podávala své lanýžové degustační menu za 60 chefů (600 Kč).

Musím říct, že celková organizace byla z mého pohledu skvělá. Zdálo se, že pořadatelé jakoby se poučili z chyb konkurenčního Prague Food Festivalu, míst k sezení bylo opravdu dostatek, obecně to, že u každého jídla jste si mohli v klidu sednout, bylo oproti malým party stolečkům určených ke stání, tak jak je znám z Prague Food Festivalu, velkým plusem. Na všech trávnících se mohlo piknikovat a návštěvníci na to byli perfektně připraveni, trávníky byly plné skupinek s dekami a lehátky. Festival chvílemi opravdu vypadal jako jeden velký piknik, čemuž přispělo hlavně krásné počasí. Obecně prostory byly krásně vzdušné, nikde velké fronty, tlačenice nebo boje o stolky, chápu, že pořadatelé by byli mnohem spokojenější, kdyby bylo "narváno", ale počet návštěvníků byl pro mě tak akorát komfortní. Pro mě milým překvapením byly kovové příbory, které půjčovaly k jídlu všechny restaurace, žádný vratký a neekologický plast. Rodiče s dětmi museli být moc spokojeni, dětských koutků bylo hned několik a vypadaly, že jsou na děti opravdu připravené množstvím aktivit. Nikdy mi tyhle možnosti, jak zabavit děti subjektivně nepřišly důležité. Až potom, co se mojí sestře narodila malá ratolest, jsem si uvědomila, jak je pro celkovou uvolněnost a pohodu festivalu důležité dát rodičům možnost bavit se chvíli v klidu bez dětí a děti naopak nechat zabavit na chviličku někým jiným.

Moc hezkým doplňkem festivalu byl malý farmářský trh, kde jste si mohli nakoupit čerstvé pečivo, kávu, dobré víno, cider nebo třeba paštiky. Trh se k akci tohoto typu prostě skvěle hodí a zdálo se, že to samé si mysleli i ostatní návštěvníci. 

Co se týče samotného jídla, mým předsevzetím bylo nepřejíst se, ochutnala jsem tedy v celku pár porcí a objektivně tedy nemůžu hodnotit obecnou úroveň jídla na festivalu. Ochutnala jsem Brooklynský burger s hovězím masem, uzeným, sladkokyselým zelím a cheddarovou omáčkou z Burger baru, stál 8 chefů, vidět je na první fotce. Bohužel vypadal lépe, než chutnal, maso bylo nevychucené, bulka tvrdší, skoro bez chuti. Naproti tomu burger z přeštíka v domácí cibulové housce, který připravilo Krystal Mozaika Bistro, byl prvotřídní. 

Degustační menu z kuchně Britského velvyslanectví bylo za příjemných 13 chefů. Skládalo se ze tří chodů:
  • Marinovaný skotský losos v ginu Hendrick’s, purée ze zeleného hrášku a máty, prach z olivového oleje s jalovcem
  • Dušené hovězí na černém pivu po anglicku, pečené brambůrky
  • Koláč z datlí & zmrzlina z černého piva London Porter
Hovězí bylo na můj vkus trochu málo ochucené, všechno ale vyvážila skvělá zmrzlina s koláčem na fotce níže.


Rib eye steak s grilovanou letní zeleninou z Food trucku je stará klasika, která mě v jejich podání nezklamala, maso bylo hezky šťavnaté, zelenina moc dobrá.


Pokud bych měla vyslovit celkový dojem z Foodparade festivalu, není plný nejluxusnějších restauraci, v tomhle ohledu výběr restaurací za Prague Food Festivalem trochu zaostává, na druhou stranu je příjemně rozmanitý (od soutěže amatérských kuchařů po doplňkový farmářský trh, zapojení dětí nebo cooking show), doprovodný program je bohatý, atmosféra je uvolněná a obecně já jsem ho vnímala jako moc uživatelsky přívětivý. Paradoxně v mé mysli si Foodparade a Prague Food Festival nekonkurují, jsou to pro mě dvě rozdílné události s trochu jinou cílovou skupinou.

2 komentáře:

  1. Také jsem letos byla poprvé a také jsem byla nadšená. Ochutnala jsem spoustu dobrot :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Supr recenze, vzdycky sem tyhle festivaly, vcetne Apetit festivalu, bral jako chudy pribuzny PFF. Mozna zmenim nazor, protoze na letosnim PFF mi prislo, ze jidlo a navstevnici jsou az na druhym miste...

    OdpovědětVymazat