neděle 11. srpna 2013

Lívance bez kynutí

Byla horká letní středa a já jsem v 9 hodin někde musela být, dostala jsem ale obrovskou chuť udělat si perfektní ráno, s velkou snídaní na terase, kávou a novinami. Vstala jsem brzy a začala shánět snídani, kterou si neudělám každý den. Kynuté lívance by mi zabraly několik hodin, tak jsem místo nich našlehala bílky a upekla rychlé lívance z kefíru. Celá akce mi zabrala asi půl hodiny a zbylou hodinku času jsem strávila snídáním. Zkuste to někdy taky, má to blahodárné účinky a navíc Váš celý den se potom nese v úplně jiném duchu.

Ingredience na 15 lívanců (velká snídaně pro 2):


100 ml kefíru
150 ml mléka
2 vajíčka (žloutky a bílky zvlášť)
150 g polohrubé mouky (50 g jsem nahradila celozrnnou variantou)
lžička jedlé sody
1 kávová lžička cukru
špetka soli

k podávání - javorový sirup, máslo, ovoce, tvaroh, skořici, prostě cokoli máte rádi


Postup:


1. V míse si smícháme mouku, jedlou sodu, cukr a sůl. Do sypké směsi přilijeme mléko, kefír a žloutky. Metličkou nebo ručním mixérem vše dobře prošleháme. 

2. Bílky si vyšleháme tak, aby když obrátíme mísu vzhůru nohama, hmota pevně držela na dně mísy.

3. Do směsi opatrně zapracujeme vařečkou bílky a přetvoříme v konzistentní nadýchanou hmotu.

4. Pečeme v lívanečníku na oleji nebo přepuštěném másle, obracíme až když se na lívanečcích utvoří bublinky.







24 komentářů:

  1. Já mám zrovna teď takové lívanečkové období :). Už jsem vyzkoušela různé recepty na základní těsto a zatím vedou ricottové. A Váš recept brzy vyzkouším také! Vypadají úžasně!

    OdpovědětVymazat
  2. To je něco tak krásného! Začínají se mi kupit recepty, které musím vyzkoušet, až se v listopadu vrátím ze zahraničí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mnam to vypadá nádherně, určitě vyzkouším! Jen na to nemám správnou pánev na líavnce :( kde si tuhle koupila a za kolik pokud se mohu zeptat?:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem jí dostala od babičky k Ježíšku, tipuji, že je úplně obyčejná za nějaký rozumný peníz. Lívanečky jdou udělat ale i na normální pánvi, každý je sice originál, ale na chuti to nic neubere :)

      Vymazat
  4. Hned bych si dala. ♥ škoda, že jsem po ránu tak líná. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Bajecne, zrovna minuly tyden jsem si styskala po receptu bez kynuti a vy s tim prijdete! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte pravdu, recept bez kynutí se opravdu hodí, kdo by ráno čekal dvě hodiny, než těsto nakyne, že? :)

      Vymazat
  6. Miluju, když mám ráno čas a udělám si takovouhle královskou snídani, nejlépe pro dva. Máš pravdu, celý den je pak mnohokrát lepší!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, celý den je potom úplně jiný, navíc, když snídáte ve dvou... :)

      Vymazat
  7. A ještě jsi to stihla takhle krásně nafotit? Smekám a děkuji za tip-vypadá to nádherně :-).

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to úžasně. Prosím mohla by jste mi poradit kde koupit dobrý javorový sirup? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Žanet, javorový sirup myslim mají v každém větším supermarketu, Tesco ho má určitě. A potom jsem ho také zahlédla hned v několika variantách v Countrylife.

      Vymazat
  9. vyzerajú výborne :) určite vyskúšam, a možno už zajtra, na víkendové ráno sú ako stvorené, ja si robievam z banánu, bieleho jogurtu, vajíčka a celozrnnej múky, rýchle a chutné

    OdpovědětVymazat
  10. Dnes ráno jsem vyzkoušela a jsou luxusní! Snídala jsem opravdu s nadšením :). Hned lepší den :). Moc díky.
    Adéla M.

    OdpovědětVymazat
  11. Nejprve.... díky za tyto úžasný stránky!!! a za ty recepty! hledala jsem nějaké dobré - zdravé recepty a tady jsem zatím našla to, co jsem chtěla =D
    dnes večer jsem zkoušela jednu dávku lívanečků.... jen jsem se chtěla vyvarovat bílé mouky - tak jsem použila 1/2 pšeničné celozrnné a 1/2 špaldovy celozrnné ( jsem ve zdravé stravě teprve nováček, takže ještě nevím co jaká mouka dokáže a jakou na co použít) ale tohle byla trefa!
    super rychlý, jednoduchý recept! připravila jsem porcičky i pro mé rodiče ( aby mi to snědli společně s manželem, tak jsem jim ještě udělala domácí šlehačku ) takže dvě placičky na sebe, kopeček šlehačky, na to čerstvé maliny a borůvky a ještě jsem to trošku zakápla agávovým sirupem.
    ÚŽÁSNÝ! vypadali na pohled skvěle a chuťově byli taky báječné =) Moc díky za skvělé recepty ;-)
    Díky Týna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Týnko, děkuji moc za krásný komentář, jsem moc ráda, že se lívance povedly. Dostala jsem na ně chuť, jak krásně o nich píšete! :) Tereza

      Vymazat
  12. Terezo už jsem tyto lívance dělala několikrát a pokaždé se nad nimi (nejen já) rozplývám. To jak jsou krásně nadýchané a na pánvičce krásně vyskočí, je bezkonkurenční. Dělám je kompletně ze špaldovky a prostě je miluju. Tak vám konečně musím poděkovat za vaše recepty a blog tak nějak všeobecně, pokaždé se těším na další novinky. Díky za vaše fotky i písmenka :) Katka

    OdpovědětVymazat