středa 5. srpna 2015

Všechno nejlepší k narozeninám!

Blog má dneska narozeniny. Třetí. Za tři roky se toho hrozně moc stalo, v tom osobním i blogovém životě. Mnoho se toho změnilo, ale jedno zůstalo stejné - foodlover mi dělá obrovskou radost a neodmyslitelně ke mně patří. Díky, že ho čtete, že podle něj vaříte, objednáváte si tašky a píšete mi milé emaily. Díky i za Vaši kritiku, protože ta mě posouvá dál. Přeju si, aby minimálně další tři roky mě práce na něm tolik naplňovala a uměla jsem si u ní odpočinout. A teď už konec sentimentu a je tu recept. Nechápu, jaktože jsem ho objevila až teď. Božský vláčný úplně bez mouky a lepku, plný čokolády. Když ho navíc dáte na noc do lednice, krásně vás osvěží v tomhle tropickém počasí.  

Ingredience (malá dortová forma 18 cm):


200 g dobré čokolády (100 g hořké, 100 g mléčné)
100 ml smetany ke šlehání
3 vejce
lžička vanilkového extraktu
1 lžíce třtinového cukru
špetka soli
40 g másla
dobré kakao na posypání

Na větší formu stačí vynásobit dvěma.

Postup:


1. Troubu předehřejeme na 175 C. V pánvi ohřejeme smetanu a rozpustíme čokoládu. Přidáme máslo a vše vymícháme do hladka.

2. Celá vejce se lžící cukru, špetkou soli a lžičkou extraktu ručním mixérem našleháme tak, aby vejce zdvojnásobila svůj objem. Do vaječné směsi zamícháme chladnoucí čokoládu, těsto připomíná směs na omeletu, akorát čokoládovou, neděste se, je velmi řídké.

3. Formu vyložíme pečícím papírem a zvenku obalíme alebalem. Pečeme asi 30 minut (větší formu logicky déle), ve středu se dort bude zdát neupečený a bude se třást, to je správně. V tu chvíli ho vyndejte, nechte ho zchladnout a na noc ho uložte do lednice. Dort posypeme kakaem a servírujeme.

6 komentářů:

  1. Tvůj blog je plný inspirace a nádhernýh fotografií. Moc ráda na něj chodím a přeji ti (a doufám), ať ti ještě pár let vydrží! :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Vše nejlepší! ;) Dort vypadá skvěle, díky, že jste za mě vyřešila, co upéct kamarádce příští týden k narozeninám ;)

    Katka
    http://collectmom.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Milý Foodlovere, přeji Ti všechno nejlepší k narozeninám a mnoho štěstí do dalších blogových let! Zůstaň i nadále mým nejoblíbenějším foodblogem. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Všechno nejlepší a spoustu báječných nových receptů!

    OdpovědětVymazat
  5. Vsechno nejlepsi a hlavne hodne zdravi! ;)
    Dort vybornej! Jen jsem ho asi mohla pect trosku kratsi dobu.
    Svetlana

    OdpovědětVymazat
  6. Dortík je opravdu skvělý...

    OdpovědětVymazat