pondělí 24. srpna 2015

Domácí hot dog

Zdá se, že máme před sebou ještě pár krásných dní, které svádí ke grilování. Burgrů už jsem letos udělala spousty, takže pro tentokrát jsem se pustila do domácího hot dogu. Párky jsem pořídila v Naše maso, upekla rohlíky a moc si pochutnala. Recept se určitě bude hodit i vám. 


Ingredience na 8 hot dogů:


Rohlíky:


400 g hladké mouky
25 g droždí
250 ml vlažné vody
2 lžičky soli
lžička cukru
30 ml oleje
1 vejce
1 žloutek na potření
sezamová semínka

8 párků
dál už podle vaší chuti - horčice, kečup, čedar, červená cibule, okurky, jarní cibulka, ...


Postup:


1. Nejdříve si připravíme rohlíky. Droždí v mističce rozetřeme s lžičkou cukru, zakápneme trochou vody. Smícháme olej s vodou a vejcem, rošleháme metličkou. V další míse smícháme mouku, sůl, droždí a tekutou směs (olej, voda, vejce). Vše vařečkou dobře vyhněteme, popř. použijeme robot. Necháme na teplém místě vykynout cca. hodinu. Těsto je velmi řídké, proto jsou ale rohlíky nakonec měkké, tak nepanikařte!

2. Na pomoučněnou plochu vyklopíme těsto, rozkrájíme na 8 kousků. Z každého kousku vytvarujeme rohlík. Podotýkám, jde to špatně, protože těsto se hodně lepí, dobré je pomoučnit si ruce a všechno okolo. Rohlíky necháme dokynout na plechu vyloženém pečícím papírem asi 20 minut. Potřeme žloutkem, zasypeme sezamovými semínky.

3. Rohlíky pečeme v troubě předehřáté na 200°C cca. 10 - 12 minut.

4. Potom už je to jednoduché, párky ogrilujeme a obložíme podle libosti. Já jsem použila horčici, kečup, česrvtou cibuli, okurku od babičky ze skleníku, čedar a jarní cibulku.


4 komentáře:

  1. Tak tohle vypadá naprosto skvostně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bomba! Snad stihnu vyzkoušet v naší pergole než začne být opravdu zima :-)
    Majčí

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem zkusil jenom ty rohlíky. Vypadají samozřejmě hrozně, protože kynuté těsto jsem dělal poprvé, ale ta chuť! Nejlepší ještě horké jen tak natřít máslem, posolit a je po nich. Děkuju za recept :)

    OdpovědětVymazat
  4. Testo bylo i po pridani mouky neskutecne tekute,nebylo mozno je vytvarovat protoze se priserne roztekaly. Nakonev vypadaji jak kdyby je prejel parni valec. Chut vyborna, jen do toho asi zadny parek nestrcim.

    OdpovědětVymazat