pondělí 17. srpna 2015

Kynutý rybízový koláč

Kakao a kousek rybízového koláče s drobenkou. Lék na špatnou náladu, na špatný počasí, prostě na všechno špatný. Někdy se mi stane, že v Praze prostě nemůžu dýchat. Prahu miluju a je to moje nejoblíbenější město světa, baví mě tu žít, pracovat, bavit se, čas od času ale prostě přijde chvíle, kdy potřebuju pryč, hned. Ve čtvrtek jsme se sbalili a odjeli na jih neočekávaně o den dřív. Rodičům jsem nic neřekla a sledovala, jak mě po šesti týdnech, kdy jsem doma nebyli, přivítají. Bylo to skoro dojemný, jakou měli radost. S tátou jsme uvařili skvělý meruňkový džem, který si v zimě budeme mazat na vánočku. Upekla jsem domácí rohlíky na hot dogy, ráno brzy vstala, šla se projít do lesa a ještě jsem všem stihla umíchat perfektní vejce od sousedala, dala jsem mrazit domácí nanuky a nasbírala poslední rybíz, co rostl na zahradě u babičky. A potom upekla tenhle koláč, poctivý, kynutý, jaký dělají babičky.  

Ingredience na 1 koláč o velikosti pizzy:


200 g polohrubé mouky
15 g droždí
1 žloutek
125 ml mléka
2 lžíce oleje
1 lžíce cukru
špetka soli
červený rybíz nebo borůvky
drobenka - hrubá mouka, máslo, cukr v poměru 2:1:1

Postup:


1. Do teplého hrnečku nalijeme asi 50 ml vlažného mléka, rozdrobíme droždí, přidáme lžíci mouky, lžičku cukru, zamícháme, přikrejeme utěrkou a necháme na teplém místě vzejít kvásek. 

2. Polohrubou mouku smícháme s kváskem, solí, cukrem, olejem, mlékem a 1 žloutkem. Pokud máme robot, necháme hnětení na něm, pokud ne pořádně zpracujeme vařečkou. Těsto necháme na teplém místě vykynout, až zdvojnásobí svůj objem.

3. Vykynuté těsto vyválíme v koláč, přendáme na plech vyložený pečícím papírem, prsty vytvoříme okraje. Posypeme rybízem a drobenkou (2 : 1 : 1, dva díly hrubé mouky k jednomu dílu másla a jednomu dílu cukru).

4. Pečeme v předehřáté troubě na 180°C asi 30 minut.

3 komentáře:

  1. Tedy na můj vkus bych přidala více cukru ale jinak je to super recept! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Takže 50ml mléka do kvásku a pak do těsta jen zbytek do 125ml jak je v receptu? :)

    OdpovědětVymazat