neděle 15. května 2016

Jarní hrášková polévka s mátou

Mám hrozně ráda krémové polévky. Příjemně zasytí a můžete podle ročního období přihazovat takovou zeleninu, která zrovna roste. K jaru jde krásně zelený hrášek. 

Pamatujete si, jak jsem kdysi psala o penzionu Zikmundov? To místo mi přirostlo k srdci. Před Vánoci jsem měla tu možnost připravit veškerý styling na fotky jídla, které jsou teď použité na jejich krásném novém webu. Tak se koukněte a dejte mi vědět, jak se vám líbí.


Ingredience:


400 g mraženého nebo čertstvého hrášku
půl litru zeleninového vývaru
2 lžíce másla
150 ml tučné smetany
šťáva z citronu
100 g slaniny
olivový olej
2 stroužky česneku nakrájeného na plátky
1 cibule nakrájená na kostičky
hrst mátových listů


Postup:


1. Do rendlíku dáme lžíci másla a trochu olivového oleje, orestujeme cibuli, po chvilce přihodíme česnek. Zalijeme zeleninovým vývarem a přidáme hrášek. Vše provaříme asi 5 minut, aby hrášek neztratil svou barvu. Tyčovým mixérem rozmixujeme, přilijeme smetanu, přidáme zbylé máslo, přihodíme lístky máty, které také rozmixujeme. Polévku dochutíme solí, pepřem a citronovou šťávou. Pokud se polévka zdá hustá, ještě zředíme trochou vývaru. Pokud chcete mít polévku extra jemnou, je třeba ji ještě přecedit přes hrubší síto, abyste se zbavili šlupek, které se úplně nerozmixují.  

2. Servírujeme s plátky opečené slaniny, lístky máty a s trochou olivového oleje navrch.

Žádné komentáře:

Okomentovat