středa 27. dubna 2016

Máslové sušenky

Máslovky jsou moje dětská láska. Tyhle domácí jsou opravdu plné másla a voní po pravé vanilce. Zkuste je, až budete chystat čaj o páté nebo si je vychutnejte jen tak se sklenicí mléka.


Ingredience:


300 g hladké mouky
1 vanilkový lusk
210 g másla + 10 g navíc
70 g moučkového cukru
100 g hořké čokolády



Postup:


1. Do mísy nasypeme mouku, přidáme změklé máslo, prosátý moučkový cukr a obsah vanikového lusku. Ze všeho vypracujeme hladké těsto, to zabalíme do potravinové folie. Uložíme ho přes noc do lednice.

2. Předehřejeme troubu na 180°C. Z těsta vytvoříme sušenky tak, že vytvarujeme váleček a nakrájíme ho na plátky, nebo těsto rozválíte na placku a vykrájíme.

3. Sušenky skládáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme asi 8-10 minut do zlatova.

4. Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu společně s 10 g másla. Hotové sušenky v rozpuštěné čokoládě do poloviny namočíme a necháme na mřížce vychladnout.

6 komentářů:

  1. Dobrý den, zajímalo by mě, jestli jste ty sušenky na fotkách vykrajovala tvořítkem nebo krájela z válečku těsta. Děkuji! (Recept vypadá velmi lákavě, o víkendu vyzkouším :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blanko, je to dávno, co jsem je pekla :) Ale myslím, že to bylo z válečku. T.

      Vymazat
  2. Luxusní...nechápu že jsem je ještě nezkusila, jednoduché a elegantní ... a s tou čokoládou je to ještě lepší než tradiční koupený shortbread :) Díky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Také děkuji za recept. Sušenky jsou velmi křehké a výborné!

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý recept. Moje dcera Anna řekl děkuji.

    OdpovědětVymazat