středa 6. dubna 2016

Celerový krém

Nemám ráda celer. Když se mi budete chtít pomstít, podstrčíte mi ho třeba do bramborového salátu. Ale tenhle celerový krém, to je úplně jiná situace! S křupavou slaninou a čerstvou petrželkou jsem ho ochtoná tolerovat.


Ingredience:


300 g celeru
1 větší brambora
1 smetana ke šlehání
500 ml zeleninového vývaru
1 cibule
3 stroužky česneku
lžíce másla
lžíce olivového oleje
lžička cukru
1/2 citronu
špetka muškátového oříšku
slanina a hladkolistá petrželka




Postup:



1. Celer očistíme a nakrájíme společně s bramborami na kostičky. Na olivovém oleji s máslem opečeme najemno nakrájenou cibuli. Brambory s celerem přidáme k cibuli, dobře orestujeme a přidáme i na plátky nakrájený česnek. Zalijeme vývarem a uvaříme doměkka. 

2. Ponorným mixérem polévku rozmixujeme dohladka, rozředíme smetanou a případně ještě trochou vývaru. Polévku dosolíme, opepříme, ochutíme cukrem a citronem. Podáváme ozdobené hladkolistou petrželkou a opečenou slaninou.


7 komentářů:

  1. Určitě tento recept vyzkouším. Celer mám velice ráda a pravidelně z něj připravuju celerové hranolky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já celer opravdu nemusím, tohle je ale výjimka :) Hranolky zní taky fajn!

      Vymazat
  2. Vynikající...rychle uvařené :). Děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
  3. Celerová polévka a jeji vynikající recept jsem si hned zařadila mezi oblíbené jídlo ihned jak jsem ji uvarila. Dekuji za dobrou baštu.

    OdpovědětVymazat