středa 8. dubna 2015

Dort Míša

Nikdy jsem ho neměla příliš v lásce, asi proto, že všechny, které jsem kdy ochutnala, měly hrozně tenkou vrstvu tvarohu. A tvaroh je přeci na tomhle dortu to nejlepší! Proto když už se do něj pustím, patří do něj rovnou tři čtvrtě kila.  


Ingredience:


Na korpus:


4 vejce - bílky a žloutky zvlášť
4 lžíce moučkového cukru
1 lžíce oleje
4 lžíce polohrubé mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 lžíce kakaa

Na náplň:


750 g tvarohu
200 g másla
cukr moučka podle uvážení - max. 200 g

Na čokoládovou polevu:


60 g hořké čokolády
50 g másla
1 lžíce mléka



Postup:


1. Korpus -  Troubu si předehřejeme na 180°C. Oddělíme žloutky od bílků, elektrickým šlehačem vyšelháme žloutky s olejem a cukrem do téměř bílé pěny. Vedle v čisté míse si ušleháme bílky do tužsí pěny. Mouku prosijeme společně s práškem do pečiva a kakaem, do žloutkové směsi na střídačku lžící přidáváme bílky a mouku, dobře zapracujeme stěrkou na těsto. Krouživým pohybem stěrky vytvoříme komapktní nadýchanou hmotu. Dortovou formu vyložíme pečícím papírem, boky vymažeme tukem. Pečeme cca. 15 - 20 minut, propečení otestujeme špejlí. Uvolníme boky formy, korpus opatrně stáhneme ze spodku formy společně s pečícím papírem. Necháme perfektně vychladnout, ideálně na mřížce.   

2. Krém - máslo necháme pomalu rozpustit, postupně zašleháme do tvarohu, zašleháme i cukr. Upneme korpus zpátky do formy a navrstvíme na něj tvarohový krém.

3. Poleva - čokoládu spolu s máslem rozpustíme ve vodní lázni, přilijeme mléko a ihned vrstvíme na tvaroh. Vše dáme do ledničky dobře ztuhnout (ideálně přes noc, minimálně 2 hodiny).

59 komentářů:

  1. Dort Míša miluji z celého srdce už od dětství, mám ráda čokoládu i tvaroh, a tak ho pravidelně dostávám k narozeninám :) Stále ale hledám ideální recept, proto ten tvůj určitě vyzkouším, děkuji :) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  2. Ach jaj, blíži sa jedna hodina ráno, čekujem posty na bloggeri a vidím toto. Prišiel na mňa hlad.
    To by som vyskúšala, kebyže nie som antitalent na pečenie :D

    OdpovědětVymazat
  3. Teda hned bych si ke kafíčku zakousla...sliny se mi sbíhají ♥

    OdpovědětVymazat
  4. Taky se na dort pořád chystám, je to jeden z mích nejoblíbenějších :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam to vypadá úžasně a určitě jej udělám na sobotní narozeninovou oslavu :) Můžu se zeptat jestli jsi našlehala taky bílky? :) Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění! Už jsem opravila v receptu, našlehala :) Tereza

      Vymazat
  6. Ach...míša je můj absolutně nejoblíbenější zákusek. A na malou vrstvou tvarohu bohužel také občas narážím. S velkou radostí vyzkouším Tvůj recept :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera! Chtěla jsem o víkendu péct carrot cake ale asi nebudu :-D

    OdpovědětVymazat
  8. To maslo na krem nechame rozpustit uplne pak veslehat do tvarohu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano pomalu rozpustit, nechat trochu vychladnout, a potom po částech dobře zašlehat.

      Vymazat
  9. Ahoj Terezko, vyzkouseno a upeceno! vcera jsem otestovala tvuj recept a dnes servirovala vsechno dopadlo na jednicku cokolada, tvaroh, korpus upeceny akorat me prekvapilo ze muj korpus byl po ztuhnuti "mokry". Je to tak spravne? Diky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Verčo, to úplně správně není, můj mokrý nebyl, jaký jste použila tvaroh? A propečený byl dobře? T.

      Vymazat
  10. Ahoj, chtěla bych to vyzkoušet, vypadá to úžasně! Jaký tvaroh jsi použila ? Vaničkový ? Polotučný,.. ? :) Díky moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Použila jsem 3 vaničky, myslím dva polotučné a jeden plnotučný :) T.

      Vymazat
  11. Také vyzkoušeno a upečeno. Moc děkuji za recept, určitě budu opakovat. Kač

    OdpovědětVymazat
  12. Řezy Míša miluji ,dort jsem neznala, takže moc děkuji za recept, upeču ho příští neděli. Mňam, už teď se mi sbíhají sliny.)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, můžu se zeptat na čokoládovou polevu, já jí nikdy takto nedělám a tentokrát jsem si říkala, že to vyzkouším, ale absolutně se zkazila, jak se má připravit aby se čokoláda spojila s máslem? Děkuju :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, ja dam do vodni lazne (hrnec s vodou + miska na to) cokoladu. Kdyz je tak z pulky az trictvrte rozpustena tak pridam maslo a micham, jdyz je rozpustrno a spojeno, Priliju mleko, zamicham (to je vterinka), vypnu a nanasim. Je to jednoduche a tato poleva se krasne nanasi. Problem muze byt v tom ze to po rozpusteni nechas zbytecne dlouho na ohni nebo po vypnuti nechas 'odstat'. Je nutne ji HNED vypnout a dat.na dort.

      Vymazat
    2. Úplně neumím poradit bohužel, mně se vždycky povede a spojí, netuším v čem by mohl být problém.

      Vymazat
  14. Paráda. Asi tuhle vzpomínku na dětsví brzy upeču. Nikde tam nevidím údaj o velikosti formy - prosím o informaci, abych pak neskončila s příliš nízkým nebo naopak vysokým korpusem. Díky.

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, můžu se zeptat do jak velké je to formy? díky Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Terezko, velike diky za tento recept a cely post! Dorty nejsou vubec moje parketa, za cely zivot jsem upekla asi tri. Ale jakmile jsem uvidela tuto nadheru, tak jsem ihned musela konat. Postupovala jsem presne podle receptu a je naprosto bozi, povedlo se vsechno a chutna skvele.

    OdpovědětVymazat
  17. Prosím prosím, velikost formy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velikost formy 22 nebo 24 cm, musím se přiznat, dělala jsem dort u rodičů a nevím, jakou přesně doma mají.

      Vymazat
  18. Nevím, co jsem udělala špatně, ale korups mi vůbec nanabyl a zůstal strasně nízký a tvrdý :-( Škoda, protože jinak dort vypadá opravdu dobře.....
    Miška...

    OdpovědětVymazat
  19. Upečený, výborný a už nie je. Upiekla som ho mojim kolegom do práce pri príležitosti mojich menín. Ďakujem za recept. Lenka

    OdpovědětVymazat
  20. Dort je vynikající, děkuji moc za skvělý recept :)!

    OdpovědětVymazat
  21. Vyzkoušeno, dort se povedl a byl vynikající. Díky za recept. Martina

    OdpovědětVymazat
  22. Diky, za recept. Uz ceka v lednici. Doufam ze bude chutnat stejne jak vypada :-) jedine s cim jsem bojovala bylo maslo do kremu (hrudkovalo se), spechala jsem tak moc nepovolilo. Do testa priste dam vice kakaa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště určitě počkat, až máslo změkne, nebo nejdřív utřít samostatně, krém s hrudkama nechutná moc dobře, taky se mi to párkrát stalo :)

      Vymazat
  23. Prosím jak velikou formu jste použila? jaký průměr? děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velikost formy byla 22 nebo 24 cm, musím se přiznat, dělala jsem dort u rodičů a nevím, jakou přesně doma mají.

      Vymazat
  24. Dort skvělý, úžasný recept :) jen co se mi stalo, nespojil se mi tvaroh s korpusem..odděluje se mi od sebe ale je možné že je to z důvodu použití bezlakotoveho tvarohu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den Kláro, to si vůbec nedovedu představit, jak to vypadá :) S tím zkušenost nemám, tak to asi bude tím bezlaktózovým tvarohem. TS

      Vymazat
  25. Skvělý recept. Dort měl u všech velký úspěch, akorát jsme zdvojnásobily s mamkou dávku věcí na polevu :)

    OdpovědětVymazat
  26. Míšu jsem upekla, použila jsem formu 24cm a bylo to tak akorát :) Na tři polotucny tvarohy jsem dala 100g másla, nemáme rádi příliš těžké a tučné krémy a těch 100g opravdu stačí! :)):D Dort nebyl špatný ale už ho péct asi nebudu:)

    OdpovědětVymazat
  27. Dort se dle receptu povedl naprosto skvěle :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Mohla bych se prosím zeptat? :) v tom krému se má rozpustit máslo jakože úplně na "omastek" a nebo se má jen nechat změknout? :) Děkuju moc ! :)

    OdpovědětVymazat
  29. Měla jsem doma tři tvarohy a tento recept byl uplne ideální k vyzkoušení. Musím říct, že opět naprosto skvělý recept. Dala jsem jen polovinu cukru a korpus mi taky od tvarohu trochu navlhl, ale jinak vypadal jak na fotce a chutnal božsky. Navíc se mi vůbec poprvé povedla nějaká čokoládová poleva - byla krásné hladká a tekutá. Prostě jsem podle Vašich receptů ještě neupekla/neuvarila nic nedobrého a často sem chodím pro inspiraci :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Mužu se zeptat jaký měla dortová forma pruměr?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velikost formy 22 nebo 24 cm, musím se přiznat, dělala jsem dort u rodičů a nevím, jakou přesně doma mají.

      Vymazat
  31. díky za receptík,už se Terezko chladí v lednici a čeká na oslavence...

    OdpovědětVymazat
  32. Včera jsem upekla, dnes vzala kolegům do práce (je u nás zvykem, že oslavenec - dnes ta role připadla na mě - přinese něco dobrého na zub) a jen se po něm zaprášilo. :-) Korpus při pečení krásně vyběhl, aniž by se uprostřed vyboulil a krém je vynikající. Jen polevu jsem udělala podle svého...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že měl úspěch.Jakou jste udělala polevu? Ráda se inspiruji :) Tereza

      Vymazat
  33. Už se peče:)na zítřejší oslavu:)

    OdpovědětVymazat
  34. Ahojky, moc děkuji za recept. Dělala jsem jej na oslavu narozenin, jako druhý dortík, kdyby náhodou pochyběl dort z mascarpone, taková záloha co kdyby... Všichni jej chválili a říkali, že je lepší než hlavní dort. Manžel jej chce dokonce upéct pro kolegy v práci až bude mít narozeniny on! :-) Musím říct, že byl výborný!!! Všem moc chutnal, obdivovali, že i když tam je tak velká vrstva tvarohu, že to vůbec nevadí a všechny ženské po mě chtěly recept :-))) Takže, ne jen za mě palec nahoru a vřele doporučuji!!! Zdeňka

    OdpovědětVymazat
  35. Milá Zdeňko,o to jsem ráda, že Míša má takový úspěch :) Ať se daří. Tereza

    OdpovědětVymazat
  36. stalo se někomu, že po vychladnutí se mu korpus oproti původní velikosti formy zmenšil? Nevíte, co mohlo být špatně? Děkuji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, o kolik se tak zmenší? Takové drobné zmenšení mi přijde normální, to se mi také děje. Tereza

      Vymazat
  37. Tak teď nevím zda, jsem odpověď odeslala nebo ne, tak raději znovu. Problém se zmenšením korpusu je ten, že už nemá smysl ho upínat znovu do formy, jelikož je obvodově menší. Při nanášení tvarohu mi tak tvaroh stéká dolů z korpusu a nemohu ho tam dát tolik, kolik je psáno - předpokládám, že k tomuto účelu je forma, která tvaroh zadrží, než ztuhne... Dort je jinak vynikající, ale tohle mi to trochu kazí :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, tak si tvaroh nejdříve nechejte v ledničce s máslem trochu ztuhnout. Problém jsem s tím neměla, případně si dort můžete obalit ještě alobalem, dát zpátky do formy a alobal vám ho zadrží. TB

      Vymazat
  38. Nevíte proč mi korpus nevybehl? Mam ho hrozně nízky 🙁. Vubec mi nevybehl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den, takto na dálku neumím poradit, v čem je chyba. Ale je to klasické piškotové těsto, které by mělo vybíhat hezky. Může tam být problém, že jste málo vyšlehala vejce, naopak moc urputně zapracovala mouku, že mezitím mohlo spadnout apod. TB

      Vymazat