čtvrtek 14. února 2013

Guacamole

Avokádu jsem přišla na jméno až nedávno, vždycky mi přišlo, že chutná jako máslo a nepatřilo mezi mé nejoblíbenější suroviny. Dnes mi v kombinaci s chilli papričkou a limetkovou šťávou přijde jako lahůdka, je zvláštní, jak se člověku během života mění chutě. Základem je správné avokádo, musí být hezky měkké a vyzrálé, abyste ho pohodlně mohli rozetřít vidličkou. Za nejproslulejší kombinaci považuji guacamole s tortilovými lupínky, ale z vlastní zkušenosti můžu doporučit třeba domácí hovězí hamburger a místo majonézy použít tuhle avokádovou salsu, to je můj favorit. Někdy guacamole podávám jen k pečeným bramborám nebo grilovanému masu, hezky se k sobě hodí.  

Uvádím ingredience na jedno avokádo, pokud potřebujete větší množství, jednoduše vynásobte:

1 dobře vyzrálé avokádo
trocha čerstvého koriandru
1 malá na jemno nasekaná šalotka
1 chilli paprička zbavená semínek a dobře rozsekaná
stroužek česneku
1 malé rajče
sůl
čerstvý pepř
limetková šťáva na dochucení

Množství česneku, chilli, limetkové šťávy a koriandru je závislé hlavně na Vaší chuti, proto si ho upravte podle libosti.

Avokádo po stranách nařízneme, oddělíme od pecky. Lžící vydlabeme dužinu, kterou v míse rozetřeme vidličkou. Do mísy přidáme na jemno nasekanou šalotku, rozetřený česnek, na drobno nakrájené rajče, sůl, pepř, koriandr a vše dobře vidličkou promícháme. Na závěr dochutíme limetkovou šťávou. 

Můj tip: 


Pokud Vám guacamole zbude a budete ho chtít skladovat v ledničce, přidejte do mističky pecku z avokáda, salsa potom nezčerná.


4 komentáře:

  1. tak to je super! :) díky, guacamole miluju a vůbec jsem netušila, že je tak snadné si ho připravit doma. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. chci vyzkoušet ale jsem zoufalá, kde se dá sehnat koriandr? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Buď zkuste velké obchodní domy, mívají ho v květníčku. Já osobně ho kupuji ve vietnamské prodejně mezi Hradčanskou a Dejvicemi, svazek čerstvého koriandru mají za 10 Kč.

      Vymazat
  3. Paráda, odzkoušeno a velmi chutná! Zase musím přidat i svou fotku :) http://instagram.com/p/XLDWjBRBE7/

    OdpovědětVymazat