středa 12. dubna 2017

Omeleta se špenátem a čerstvým sýrem

A jsou tady Velikonoce! Mám je ráda, hlavně kvůli vajíčkům. Ta můžu jíst na všechny způsoby. Míchaná, vařená, smažená, jako pomazánku, skotská, prostě jakkoliv. A omeleta, to je moje láska. K snídani neznám nic lepšího. Na první pohled je to hrozně jednoduché jídlo, ve skutečnosti se na něm dá hodně co zkazit. Věřím, že někomu z vás se bude hodit můj postup. Těm, kteří už skvělou omeletu umí udělat, gratuluji a dnešní článek přejdou, budou se těšit třeba na recept na skotské vejce, který tu bude co nevidět.


Ingredience na jednu omeletu:


3 vejce (z prověřeného zdroje)
sůl, prpř
listový špenát
bylinky podle libosti - petrželka, pažitka, ...
čerstvý sýr (já jsem použila mladý kozí)
oříšek másla



Postup:


1. Vejce vyklepneme do misky, osolíme, přidáme čerstvě mletý pepř, posekaný špenát, bylinky a rozšleháme vidličkou nebo metličkou, až nejsou patrné bílky.

2. Do rozpálené pánve vhodíme oříšek másla a přilijeme vejce, chviličku je necháme stát a potom je štěrkou nebo dřevěnou vařečkou shrneme ke středu, zároveň je trochu mícháme, abychom je nadlehčily. Potom už je jen srovnáme, aby byly po celém povrchu pánve a necháme zatuhnout, na pánvi přehneme omeletu na třetiny a podáváme. Nakonec na talíři posypeme čerstvým sýrem, bylinkami a špenátem.


3 komentáře:

  1. Něco podobného je teď u nás velmi často a je to mňamka :)

    OdpovědětVymazat
  2. My tyhle slané omelety milujeme!

    Vy si můžete zamilovat třeba náš rozvoz pizzy, pokud bude chuť :)

    OdpovědětVymazat